Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal Medya Yönetimi

Önce ne anladığımızı bir güzel yazalım. Sosyal Medya bir ortam. Burada kurum olarak var olduğunuzda iş ikliminizdeki tüm aktörler sizi görebiliyor, duyabiliyor ve izleyebiliyorlar. Daha da önemlisi sizinle bu ordamda iletişim kurabiliyorlar.

Peki iş ikliminizde hangi kesimler olabilir?

Öncelikle işletmenizin çalışanları ve tüm ekibiniz, dağıtım kanallarınız (bayileriniz), doğrudan tedarikçileriniz, müşterileriniz, müşterilerinizin müşterileri, tamamlayıcı ürün/hizmet tedarikçileriniz, tedarikçileriniz tedarikçileri, TSE vb. standart kuruluşları, sendikalar, rakipleriniz, devlet kuruluşları, yatırımcılar, ticari birlikler (sanayi odaları, ticaret odaları, mesleki kuruluşlar vb.) ve diğer paydaşlarınız. Oldukça geniş bir kesim yani.

Hem büyük risk hem büyük fayda ve değer yaratabiliyor. Risk de değer de çok hızlı. Ortak özellikleri bu. Çünkü her kesimin temsilcileri işletmeniz için sosyal medya üzerinden kurduğu iletişimle ayrı bir tehdit oluşturabildiği gibi, beklenmedik faydalar da getirebilir. Bir iletişim krizi, sosyal medya kanallarıyla bir anda saman alevi gibi yayılabildiği gibi, çok beğenilen bir kampanyanız da ışık hızıyla yayılıp size kolayca yüksek ciro sağlayabiliyor”

Oldukça kuş bakışı bir yaklaşımla, işletmemizin sosyal medya sayfalarında yayınladıklarımızın tümü için bu kesimlerin tümüne hitap ettiğimiz gözönünde bulundurarak onlardan gelebilecek olası olumsuz/olumlu tepkileri gözönünde bulundurmamız iyi olur. Ama nasıl? İşin bu kısmı sosyal medya yönetiminden sorumlu ekibinizle profesyonel sosyal medya ekiplerinin iyi senkronize olmasına dayanan, tamamen birikim ve uzmanlık işi.

Sosyal medya hesaplarınız, sosyal medya uyumlu bir web tasarıma sahip ise, sosyal medya ve web sitesi senkronizasyonunuz çok daha başarılı olacaktır.

Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Yönetimi

SOSYAL MEDYADA İLETİŞİM KURDUĞUNUZ KESİMLERİN BEKLENTİLERİ NELER?

Sosyal medyada iletişim kurduğunuz kesimlerin beklentilerinin başında "hemen yanıtlanmak" ve "tatmin edici yanıt almak" geliyor.

Hemen yanıtlama kısmı sürekli izlemeyi ve en kısa zamanda farkında olmayı gerektiriyor.

Tatmin edici yanıt vermek ise, iletişimin konusuna göre, mümkünse işletmenizdeki konunun en yetkin kişileri tarafından  yanıtlandıktan sonra, gerekiyorsa, sosyal medyaya uygun bir dile çevrilerek yayınlanmasını gerektiriyor.

Buraya kadar yazdıklarımız işin deyim yerindeyse "nizami" tarafı.

Bir de belden aşağı vuranlar, hakarete varan söylemleri olanlar, ürün ve hizmetleriniz üzerine gerçeğe aykırı beyanlarda bulunan vb. ile başa çıkabilmek var.

Hepimize kolay gelsin.

Bize Projenizden Bahsedin

Bir Sorunuz mu Var?

İşinizi internette büyütmemiz için bize izin verin

Profesyonel ekibimizle birlikte soracağınız her soruyu cevaplayacağımızdan emin olun.